Blokace blokací, čiré zoufalství a návod jak nevydělat...
3.12.2007
údiv
Tohle je podle mě čiré zoufalství. Jinak si to nedokážu vysvětlit. Ne že bych do toho chtěl někomu kecat, ale já si prostě nedokážu vysvětlit motivy lidí, kteří takto řeší své problémy.
Oč jde. Radek Hulán zjevně neuspěl při svém prvním pokusu přinutit blokovače reklam odblokovat je u něj na blogu. A tak postoupil na další level. Přitvrdil. V případě blokování Google Ad Sense vás web s použitím javascriptové metody window.location po deseti sekundách přesměruje.
Je to fakt zoufalství. Stačí zakázat skripty, podržet při čtení článku na deset sekund klávesu ESC, anebo jednorázově zeditovat content filtr.
Je to zoufalství, protože jde o d o b r o v o l n o s t, která je zde však podávána jako povinnost.
Nemám nic proti regulérnímu zpoplatnění obsahu typu zaplať a čti. Naopak. Jsem všemi deseti pro. V takovém případě se totiž skutečně ukáže, zda je ten obsah pro odběratele přínosem, anebo ne.
Já například svůj blog nezpoplatním, ani na něj nebudu cpát reklamy, protože bych se pak minul se zacílením. Nehodlám aplikovat svůj mustr na ostatní, je to každého věc. Jednou jedinkrát nezafungoval Ad Hunter u Misantropa a já se vyděsil, kolik reklamních oken na mě vyskočilo. Jedno bylo dokonce uprostřed článku. Všechny řvavě světle modré, bijící do očí a znervózňující mě. Klávesa F5 to okamžitě vyřešila. A zase byl klid a slunce v duši.
Já svůj blog nezpoplatním, protože jsem si vědom, že ho čte jen pár lidí. A jsem za to vděčen. Vždycky jsem měl raději kvalitu, než kvantitu. A to říkám bez sebemenšího pokrytectví a zároveň při plném vědomí. Nestojím o vyšší návštěvnost podle UIP. S kvantitou klesá kvalita a mně se ukrutně nechce mazat a zakazovat komentáře. Vím, že můj blog čte několik lidí, které mám rád, pár dalších lidí, kterých si vážím a pak zbytek, které vůbec neznám, ale o to vděčnější jim jsem za to, že se projevují minimálně, a když už, tak k věci.
Někteří lidé svůj blog osadí reklamou, aby z toho alespoň něco měli. Nic proti. Ale jak jsem již jednou řekl, jakákoliv reklama mě obtěžuje. Proto víceméně nekoukám na televizi, protože se tam reklama nedá efektivně odfiltrovat. Proto většinou nekupuji tištěné noviny a časopisy, protože ani tam se nedá reklama efektivně odfiltrovat.
Billboardy a jiné fyzické reklamní plochy můžu maximálně ignorovat, ale internet,... to je něco jiného. Tam je možnost efektivně filtrovat otravnou reklamu. A to dokonce velmi efektivně.... Zatím.
Reklama je z mého hlediska neužitečný, otravný šmejd. Přemíra reklamy pak podle mě devalvuje samotný obsah. Takové médium, pokud chce na reklamě vytřískat co nejvíce peněz, musí psát pro masy napříč celou gaussovou křivkou. Nemůže si v podstatě dovolit psát kvalitně a už vůbec si nemůže dovolit úzký rozsah, neboli specializaci. Kvalitní psaní vyžaduje spoustu času a práce s dohledáváním zdrojů, dotazováním se, porovnáváním apod. Kvalitní psaní by mělo být objektivní a pokud možno bez politických, nebo dokonce emocionálních podtónů. A úzké zaměření je pak v podstatě hrobeček pro širokou popularitu. Aby se nažrali inzerenti i médium, vymyslili, že obsah bude zdarma, protože o náklady a zisk se postará reklama. Dobrý podnikatelský záměr. Ale...
Obsah zdarma není. Cena reklamy se musí zaplatit. Zisk z každého výrobku se odvíjí od jednoduchého vzorečku marže – náklady. Náklady pak tvoří tu část ceny, která pokrývá cenu za reklamu. Zdarma prostě nic není. Ani zdravotnictví, ani školství a už vůbec ne jakýkoliv mediální obsah. Jde jen o způsob nepřímé platby. A já tu cenu platím. I já musím jíst, i já musím pít, oblékat se, kupovat důležité věci atd. Nikdo po mě za takových podmínek nemůže chtít, abych se ještě na ten zasraný shit díval, když už za něj platím.
Kromě toho dochází vlivem reklamy a snahy o co nejvyšší čtenost/sledovanost k bulvarizaci obsahu, čímž silně klesá kvalita.
Takže znovu opakuji, chceš peníze? Zpoplatni si obsah stylem Pay and Read. Pak se ukáže, za co ten obsah stojí. Pokud však necháš na mé libovůli, zda ti za tvou snahu zaplatím, nebo ne, tak se potom nediv. Já sám jsem schopen posoudit, zda za to čtení chci platit, nebo ne. A kromě toho, pokud vím, tak většina takovýchto reklam funguje stylem Pay per Click. A já bych nikdy na žádnou reklamu neklikl. Tudíž je úplně buřtík, zda ji vidím, nebo ne.
Na druhou stranu, urputná Radkova snaha znepříjemnit blokovačům život mě baví a s jakousi perverzní radostí blokuji blokovač blokovačů. Tentokrát na to opět stačil skvělý plugin RemoveIt. Bylo potřeba přidat doménu myego.cz, vytvořit nový text filtr, zadat rozsah <script.*?</script> a nakonec samotný regulární výraz: .*http://myego.cz/extra/blokace-reklam.*. Pro jistotu jsem přidal ještě jeden s výrazem .*window.location.*. No a to je vše. Užívám si plnou funkcionalitu Radkova skvělého blogu, a to bez otravných reklam.
Na závěr bych jen podotkl, že nevidím rozdíl mezi blokováním textové reklamy a flash reklamy. Z hlediska principu jde o jedno a totéž. Pokud někdo nadává blokovačům textové reklamy do socek, parazitů a zlodějů a pak přizná, že souhlasí s blokováním reklamy (flashové), protože je nadmíru otravná, řadí se mezi socky, parazity a zloděje. Míra otravnosti reklamy je totiž věc nadmíru subjektivní.
Nakonec jedna rada pro Radka, jak ještě účiněji blokovat blokovače. Stačí generovat stránku javascriptem. Komplet celou.
Komentáře
(Pavel Jaroš - WWW, 03.12.2007, 20:07:33)
RH prostě pouze udělal další krok směrem ke zvýšení nepřístupnosti svého egoistického blogu (že by se měnil v introverta a chtěl tak docílit nižší návštěvnosti? ;-))
Další hřebíček do rakve by mohl zatlouci například zavedením povinného prokliku několika reklam před tím, než se zobrazí samotný článek.
Well.done!
pan R, reklama a tak (otaznik [openID] - WWW, 03.12.2007, 21:50:52)
Já už o panu R nějak nemůžu ani slyšet. Ale je fakt, že když jsem se poprvé doslechl o blokování blokovačů u něj, šel jsem zjistit o co jde (nechodívám tam, proč taky) a jak to obejít. Je to jakási zvláštní, zde popsaná soutěživost, snaha dokázat jak je "tohle" na nic. Ale co z toho? Sice jsem udělal radost svému egu, ale stal jsem se poslušnou ovečkou, na kterou se zavolá (byť trochu komplikovaněji) a ona přiběhne se zbytkem stáda a pěkně se seřadí ve statistice.
A reklamy jinde na netu...nějak jsem otupěl, alespoň co se textové reklamy týče, flashovinky si musím pouštět kliknutím (flashblock jsem instaloval aby se mi při pročítaní zpráv zběsile nezvyšovala zátěž systému). Když nad tím přemýšlím, textovou reklamu jsem už asi vzal na milost. Ale asi to je hloupost, protože nakonec je to taky jenom reklama.
(Lokutus - WWW, 04.12.2007, 09:13:08)
otaznik: Jak o tom přemýšlím, tak tam chodím snad už jen ze zvyku. Kdysi snad psal zajímavě, nevím, nevzpomínám si.
2 Lokutus (Pavel Jaroš - Mail - WWW, 04.12.2007, 10:14:59)
To podle mě není vůbec o tom, co Hulán píše nebo nepíše... Lidi tam chodí hlavně kvůli jemu samotnému. Kult osobnosti nebo bulvár? Nejspíš obojí. Mimochodem MyEgo je opravdu trefný název.
(Lokutus - WWW, 04.12.2007, 10:24:01)
Pavle: Nevím nakolik je MyEgo trefné, ale neznamená to nic jiného, než MojeJá. Stejně tak bych mohl svůj blog pojmenovat i já, nebo ty.
(Wu - WWW, 04.12.2007, 11:07:48)
Ani nevíš, jakou jsi mi udělal tímhle článkem radost :). Už už jsem se na tohle téma chystal něco napsat taky. Na "jeho dobře udělané ego" už asi rok nechodím, ale článek o blokování blokovačů na mě vyskočil z linkuj.cz. Fakt mě to roztrpčilo - ačkoliv si se svými články může dělat co chce, tohle mi vadí.
Přece buď píšu kvůli psaní, kvůli obsahu - nebo píšu kvůli reklamám, ale pak se těm článkům nedá věřit. Když na tom chce vydělávat, ať zpoplatní celý web. Ale to jenom opakuju to, cos napsal :).
2 Lokutus (Pavel Jaroš - Mail - WWW, 04.12.2007, 12:43:39)
To jistě, ale myslím si, že ani jeden z nás by nedokázal obsah tohoto názvu naplnit tak jako RH. A i kdyby jsme se o to pokusili, zajímalo by to někoho? Ta naše pidiega jsou ve srovnání s egem nejvyššího přece tak nicotná... :D
(#13 - Mail - WWW, 04.12.2007, 13:16:32)
Pavel Jaroš: Já tam teda chodím i kvůli tomu, co píše. Kdyby ten blog byl psaný třeba čínsky nebo byl až příliš technický, tak na něj taky nebudu chodit, přestože by se podle vás nic nezměnilo, psal by to stále ten strašný Hulán.
(Hekko [openID] - Mail - WWW, 04.12.2007, 19:02:02)
Nic mi po tom není... ale když vám to tolik vadí, proč ho čtete? Máte nízký tlak a nechcete se cpát prášky nebo co? ;)
(Lokutus - WWW, 04.12.2007, 20:05:08)
Hekko: Obsese... :-D
Ale ne, vážně. Jak jsem psal, čtu Radka už jen ze zvyku a v poslední době jen proto, že se těším, až zase přijde s nějakou skvělou fíčurou proti blokkerům.
(@Teo - WWW, 04.12.2007, 22:54:42)
Njn, Henryk Lahola je taky sebestředné hovado. :)
2 Hekko (Pavel Jaroš - Mail - WWW, 05.12.2007, 10:42:11)
Jo, to bude asi ono, tlak mám skutečně nízký a jelikož nemůžu v pracovní době chlastat, tak je to pro mě jediné řešení, jak se dostat na normální hodnoty... Pokud tedy nepočítám projekt manažery v zádech, ale ty se mě bojí, takže se dřží raději zpátky :-)
2 Pavel Jaroš (Hekko [openID] - Mail - WWW, 06.12.2007, 02:09:12)
Jo, tak to pak jo, pak je to šetření zdrojů našich chudých pojišťoven (a od ledna i vlastní kapsy: to máme návštěva lékaře, recept a doplatek za lék oproti tomu, že člověk vidí nebo blokuje pár reklam... :))))
(Lokutus - WWW, 06.12.2007, 10:44:28)
Hekko: No jo, antidepresiva jsou drahá jaxviň.
.. (Radek Hulán - Mail - WWW, 10.12.2007, 00:45:14)
"Já sám jsem schopen posoudit, zda za to čtení chci platit, nebo ne. " -- v tom případě poruuje právní podmínky webu. Já sám, jako autor, si je mohu stanovit, a ty je musí dodrovat anebo jít pryč. Ty o nakládání s mým autorským dílem opravdu rozhodovat nemůe.
--
Někteří lidé nám říkají následující: autorova práce mě nezajímá a nemíním za její vyuívání platit ani zlámanou greli, poněvad jsou to stejně jen bláboly, blokovat budu jak se mi bude chtít!. O takovéto lidi, kteří umí jen brát a připadá jim normální nevracet, nemáme zájem.
Pokud má nae práce pro Vás cenu zlámané grele, tak budete zřejmě navíc i idiot, protoe jen idiot by ztrácel čas někde, kde mu to nic nenabízí.
Nemáte tu tudí co dělat. Sbohem.
Radku (Lokutus - WWW, 10.12.2007, 22:51:51)
Máš naprostou pravdu a právo si taková pravidla vymyslet. Klidně bys mohl do pravidel dát, že si každý čtenář tvého blogu musí před přečtením každého článku udělat povinně 30 kliků.
No ale já to prostě dělat nebudu a přesto budu na tvůj blog chodit.
1. Je mi buřt, jestli jsem podle tebe socka a parazit.
2. V 99% čtu jen nadpisy článků.
3. I kdybych reklamy viděl, nedostal bys ani korunu, vzhledem k tomu, že google adsense je PPC, nikoliv CPM. A já na reklamy ze zásady neklikám.
4. Baví mě to.
Takže, nechceš mě vzít na milost? ;-)
Ne že by na tom záleželo...
Hezké odpoledne :) (letinka, 14.12.2007, 12:35:17)
Přiznávám, že technická podstata je mi na hony vzdálena, takže na to koukám čistě z "lidského" hlediska. A abych řekla pravdu, vůbec nechápu, kde je problém.:( Pokud mě hostitel slušně požádá, abych si před vstupem do jeho prostoru zula špinavé boty nebo k němu nelezla, mám na výběr jen dvě možnosti. Můžu to jako slušný člověk vyhodnotit buď jako nesmyslnou buzeraci a na návštěvu nechodit, nebo respektovat přání hostitele a do jeho "domácnosti" vstupovat způsobem, který on stanovil. Polemizovat o tom, že je dotyčný podivín či zoufalec mi připadá praštěné, stejně jako pokusy proklouznout dovnitř obutá, ale možná mi něco uniká.:)
(Lokutus - WWW, 14.12.2007, 15:23:07)
Letinko:
Nic ti neuniklo a máš to naprosto v pořádku. :-)
Ano, lezu k Radkovi potají v botech, protože má na podlaze špínu a já se bojím, že si ušpiním ponožky.
A ano, nemusel bych k němu lézt vůbec, ale mě se líbí mu ťapkat po podlaze v botech.
A ano, je to ode mne ošklivé. ;-)
A můžu tě ujistit, že kdybys mě požádala ty, abych si u tebe botky zul, udělal bych to okamžitě, a to i v případě, že bys na podlaze měla střepy.
(letinka, 14.12.2007, 21:52:51)
Trefné shrnutí! Už rozumím, jsi ve vztahu k Radkovi zlomyslný a víš o tom a děláš to proto, že tě to baví.;) Každopádně oceňuji tvou schopnost sebereflexe,lidé obvykle svého Hyda maskují.:))
Co se ujištění týká, jsem maximálně poctěna a slavnostně slibuji, že nebudu nechávat na podlaze pro jistotu vůbec žádné střepy, kdyby ses chtěl přijít zouvat!:)
Hezký víkend!